Sierpień, podobnie jak lipiec, tradycyjnie jest miesiącem delikatnej posuchy w świecie gier. Jednak im bliżej września, tym więcej obiecujących premier tytułów, których wydawcy chcieli uniknąć bezpośredniej konfrontacji z jesiennymi hitami. Tym razem w miesięcznym zestawieniu najciekawszych premier wszystkie wybrane tytuły, w tym Control od Remedy, mają daty premiery w ostatnich dniach miesiąca, dając przedsmak tego, co zacznie się raptem kilka dni później, gdy rozpocznie się wrzesień i świat popkulturowych premier ponownie wybudzi się z letniego letargu.

27 sierpnia – Control
Xbox One, Playstation 4, PC

Kolejne produkcje Remedy Entertainment nie przestają przyciągać mojej uwagi. Finowie od niemal 20 lat potrafią zadziwić umiejętnym i unikalnym łączeniem filmowej narracji z nowatorskimi rozwiązaniami w klasycznej rozgrywce przepełnionej akcją obserwowaną zza pleców bohatera. Zarówno dwie pierwsze części Maxa Payne’a jak i późniejszy Alan Wake to jedne z najbardziej pamiętnych doświadczeń dla pojedynczego gracza ostatnich dwóch dekad. I chociaż o wiele bardziej tęsknię za mocno inspirowanym Twin Peaks klimatem tego drugiego, nadchodzącemu Control zdaje się być znacznie bliżej do niedawnego Quantum Break. Świadczą o tym zarówno styl graficzny jak i naginające czasoprzestrzeń umiejętności głównej bohaterki. Z chęcią sprawdzę, co tym razem urodziło się w głowach kreatywnych Finów, po cichu nadal licząc na to, że następny w kolejce będzie powrót Twin P… Ekhm, Alana Wake’a.

27 sierpnia – Wreckfest
Xbox One, Playstation 4

Wreckfest po wielu latach trwania we wczesnym dostępie i wyłącznie na PC wreszcie nadjeżdża na konsole. To łakomy kąsek dla wszystkich, którzy zagrywali się w takie tytuły, jak Destruction Derby i FlatOut. Oto bowiem twórcy oryginalnego FlatOuta (a więc dwóch pierwszych numerowanych części oraz edycji Ultimate Carnage) powracają z tworzonym od lat duchowym spadkobiercą wspomnianych klasycznych ścigałek. Siądziemy za kierownicą klasycznych amerykańskich czterokołowców, a walka odbywać się będzie w najbardziej możliwy bezpośredni sposób. Będzie dużo giętej blachy, odpadających zderzaków i pękających szyb. Wreckfest nie jest może tak zwariowany i niedorzeczny jak jego starszy brat FlatOut, ale z pewnością zadowoli lubujących się w bardziej przyziemnych, realistycznych, intensywnych i przepełnionych destrukcją wyścigach. Brakowało porządnej gry tego typu od czasu DiRT Showdown, a więc od 7 lat.

30 sierpnia – Blair Witch
Xbox One, PC

Blair Witch kojarzy mi się dobrze. Nie tyle ze średnio udanym filmem z 1999 roku, co z całkiem udaną i mocno niedocenioną trylogią gier z 2000 roku opartą na silniku wydanego wcześniej, także bardzo udanego horroru Nocturne. Gry trzymały w napięciu i potrafiły autentycznie przestraszyć samą atmosferą, a nie tylko tanimi sztuczkami znanymi z większości tego typu horrorów. Podczas tegorocznego E3 na konferencji Microsoftu jedną z największych niespodzianek była zapowiedź zupełnie nowej gry w świecie Blair Witch. Produkowany przez polski zespół Bloober Team (odpowiedzialny m.in. za dobrze przyjętą serię Layers of Fear) tytuł ukaże mroczne lasy nawiedzone przez mroczną wiedźmę z perspektywy pierwszej osoby. Zapowiada się na niezwykle intensywne doświadczenie, zwłaszcza dla fanów samotnych nocnych wędrówek po lesie.

30 sierpnia – The Dark Pictures Anthology: Man of Medan
Xbox One, Playstation 4, PC

Tegoroczny sierpień jest wyjątkowo szczodry dla miłośników mocnych wrażeń. Man of Medan to pierwsza produkcja w ramach cyklu The Dark Pictures Anthology. Założeniem twórców z Supermassive Games jest zaprezentowanie wielu historii niepowiązanych ze sobą fabularnie, ale mających wspólny mianownik stylistyczny – będą to filmowe opowieści utrzymane w klimacie filmów grozy. Do tego stopnia, że samej gry w grze będzie niewiele – rozgrywka opiera się raczej na znanym z tytułów takich jak Heavy Rain schemacie oglądania filmu i wykonywaniu prostych czynności od czasu do czasu, bądź podejmowaniu decyzji mających istotny wpływ na dalszy przebieg fabuły. Co ciekawe, grę będzie można ukończyć w sieciowym trybie kooperacji. Wówczas każdy z graczy kieruje poczynaniami innych postaci, co daje możliwość doświadczenia historii z innej perspektywy, a także zwielokrotnia ilość rozgałęzień fabularnych.