Przez kilka dni zbierałam piosenki, które złożą się w Muzyczne szorty #69, stąd też niektóre mają już tydzień, a kilka ukazało się w ciągu dwóch ostatnich dni. Grudzień 2020 okazuje się mieć za nic tradycje poprzednich grudniów i zamierza dorównać swoich jedenastu poprzednim miesiącom. Nie mam nic przeciwko, zwłaszcza że w przypadku kilku zamieszczonych poniżej piosenek zapowiadają się ciekawe płyty, których premierę zaplanowano na 2021.
W Muzycznych szortach #69 występuje zespół Evanescence, który pogodził się już z myślą, że w starym roku nie wyda nowej płyty. Greta Van Fleet, czyli młodzi chcący udowodnić, że debiut nie był jednorazowym złotym strzałem. Wracająca po przerwie Gwen Stefani oraz twenty one pilots w świątecznej odsłonie i Hayley Williams bez prądu.
Evanescence – Yeah Right
Jeszcze kilka miesięcy temu, w kwietniu, wydając singiel Wasted On You Evanescence zarzekali się, że nie ważne, co będzie się działo, nie przesuną premiery albumu The Bitter Truth na rok 2021. Od tamtej pory wydali jeszcze dwa utwory – The Game Is Over i Use My Voice – a wraz z premierą Yeah Right ujawnili, że płyta ukaże się 26 marca 2021 roku. Na album trafi dwanaście kompozycji. Muszę przyznać, że od Muzycznych szortów #50 moja ekscytacja tą płytą zmalała, a każdy kolejny singiel zachwyca mnie coraz mniej.
Greta Van Fleet – Age of Machine
Greta Van Fleet nie jest jednym z moich ulubionych zespołów, ale wzbudzają moją sympatię i zupełnie nie przeszkadzają mi inspiracje, jakie czerpią. Wydana w 2017 roku EPka From the Fires przyniosła im międzynarodową rozpoznawalność i nagrodę Grammy, wydany rok później długogrający album Anthem of the Peaceful Army jedynie umocnił ich pozycję – zaspokoił fanów i rozsierdził krytyków. Na 16 kwietnia 2021 roku zapowiedzieli premierę albumu numer dwa, The Battle at Garden’s Gate. Jestem bardzo ciekawa, jak zostanie przyjęty, bo patrząc choćby na liczbę wyświetleń singla Age of Machine wnioskuję, że zainteresowanie ich twórczością spadło.
Gwen Stefani – Let Me Reintroduce Myself
Trudno nie myśleć o Gwen Stefani w kategoriach legendy, babka ma na koncie cztery studyjne płyty, światową karierę z No Doubt i reputację jednej z najbardziej lubianych artystek w Stanach Zjednoczonych. W ubiegłym tygodniu powróciła z singlem Let Me Reintroduce Myself, który zainspirowały ostatnie wydarzenia na świecie oraz pierwsze kompozycje No Doubt. Okładka singla, klasyczny look Gwen z czasów macierzystej grupy oraz jego tytuł to chyba wystarczająca informacja o tym, że artystka ma ochotę spróbować czegoś nowego, ale też nie do końca zapomnieć o przeszłości.
Muzycznie Let Me Reintroduce Myself nie zachwyca i stoi daleko za najlepszymi utworami artystki. Miło, mimo wszystko, posłuchać jej w repertuarze innym niż piosenki świąteczne, które przez ostatnie trzy lata były jedynym, co wydawała solo czy wreszcie nie w duecie z Blake’m Sheltonem. Piosenka jest zapowiedzią nowego albumu Gwen. 2021 zapowiada się obiecująco…
twenty one pilots – Christmas Saves The Year
Odnoszę nieodparte wrażenie, że twenty one pilots są w tej grupie artystów, którym pandemia się przysłużyła. Panowie intensywnie koncertowali, w tym roku też mieli w planach pojeździć po świecie, tymczasem dzięki pandemii mogą spędzić więcej czasu w domu, z żonami. A Tyler z córeczką. I ponagrywać piosenki. W kwietniu wydali Level of Concern, a teraz zaserwowali świąteczny utwór. Nie jest to najbardziej magiczna czy najlepsza tego typu piosenka, jaką kiedykolwiek słyszeliście, ale z pewnością coś, czego twenty one pilots nie praktykują. Przesłanie Christmas Saves The Year to chyba to, czego wszyscy potrzebujemy po tym zakręconym roku.
Hayley Williams – Simmer (acoustic)
Hayley Williams udostępniła akustyczną wersję pierwszego singla z albumu Petals for Armor. Utwór Simmer ukazał się w styczniu tego roku, a za tydzień Williams wydaje pierwszą w solowej karierze EPkę – Self-Serenades. Wydawnictwo będzie bardzo skromne, a jego zawartość spokojnie mogłaby zasilić podstawową wersję płyty. Będzie jednak osobne wydawnictwo, z trzema ścieżkami. Oprócz akustycznej wersji Simmer ukaże się akustyczna wersja Why We Ever oraz niepublikowane wcześniej demo piosenki Find Me Here.